A Taldea

1. EGUNA

BERDINTASUN ETA DESBERDINTASUNEN INKESTA


GALDERAK
-          Begi kolorea
-          Ile kolorea
-          Altuera
-          Anai-arreba kopurua
-          Kirol gustokoena

ERANTZUNAK
Marroia
Marroia
Berdea
Marroia
Marroia
Marroia
Marroia
Beltza
Beltza
Marroia
Beltza
Beltza
1.72
1.80
1.66
1.80
1.85
1.77
5
2
2
3
2
2
Rugby
Bizikleta
Futbola
Saskibaloia
Futbola
Futbola

GRAFIKOAK


Ondorio pertsonala:

Gure ustez  oso berdinak gara gure gelan: fisikoki, pentsatzeko moduan (askotan), janzteko moduan, erantzuteko edota hitz egiteko moduan, kulturan… Pertsonalitatean berriz, oso ezberdinak gara gure artean, inkestan ikusi dezakegun moduan.



2. EGUNA

ARRAZAKERIAREN DENBORA-LERROA


LAU KONTZEPTUEN LANA


GALDERAK
1-      Arrazista jaiotzen gara?
Bai, gizartea arrazista delako eta horrelakoak garelako txikitan.
Ez, guk inolako jakinduriarekin jaiotzen gara, gizarteak egiten gaitu arrazista.
EZ, sozietateak arrazista egiten gaitu.
Bai, hasieratik ez dakigulako zertan garen berdinak.

2-      Ados zaude edonork besteenganako gaitzespen jarrera eduki dezakela diotenekin?
Ez nago ados, gaitzespenarekin pertsonaren duhintasuna kaltetzen duzu.
EZ nago batere ados, denak berdinak gara.
Ez, ezin dezakezu norbait gaitzestu.
Ez, pertsona bakoitzak errespetua zor diolako beste guztiei.

3-      Horrelako jarrerak ere eduki dituzu zuk, noiz?
Bai, norbaitekin haserretzen nintzenean.
Bai, inkostzienteki baina bai.
Bai, esagun berria den norbait.
Bai, nire kontra jotzen dutenekin.

Gure ustez ez gara arrazistak jaiotzen, sozietateak arrazista egiten gaitu eta pertsona guztiei errespetua zor diegu, baina inkontzienteki hartzen dugu jarrera hau.

EBALUAZIOA
1- Zer ikasi dugu?
Gizartea egiten gaituela arrazista.

2-Gizartea aldatu dezakegula?
Gure jarrera gizartearekiko aldatu dezakegu eta horren ondorioz gizartea aldatu.

NAZIEN ARRAZISMOA
Nazien arrazismoa 1933tik 1945ra iraun zuen eta 1938 tik 1945ra Austrian eta faxismoaren harreman handi bat du. Hitlerrek gobernura iritsi zenean arrazismoa zabaldu zuen gizartearen zehar; irratian, telebistan, filmetan eta klaseetan. Eta zabaltzen zuena honako ideologia honek ziren:
  • Arraza Germaniarra beste guztien gainetik dago.
  • Zehazki “Aria Arraza”, hau da; ilehoria, altua eta begi urdina duena.

FILMEA 1:

el-nino-con-el-pijama-de-rayas.jpg


Berlín, 1942. Bruno tiene ocho años y desconoce el significado de la Solución Final y del Holocausto. No es consciente de las pavorosas crueldades que su país, en plena guerra mundial, está infligiendo a los pueblos de Europa. Todo lo que sabe es que su padre -recién nombrado comandante de un campo de concentración- ha ascendido en el escalafón, y que ha pasado de vivir en una confortable casa de Berlín a una zona aislada. Todo cambia cuando conoce a Shamuel, un niño judío que vive una extraña existencia paralela al otro lado de la alambrada.

FILMEA 2:
Segunda Guerra Mundial (1939-1945). Oskar Schindler (Liam Neeson), un hombre de enorme astucia y talento para las relaciones públicas, organiza un ambicioso plan para ganarse la simpatía de los nazis. Después de la invasión de Polonia por los alemanes (1939), consigue, gracias a sus relaciones con los nazis, la propiedad de una fábrica de Cracovia. Allí emplea a cientos de operarios judíos, cuya explotación le hace prosperar rápidamente. Su gerente (Ben Kingsley), también judío, es el verdadero director en la sombra, pues Schindler carece completamente de conocimientos para dirigir una empresa. (FILMAFFINITY)



3. EGUNA


EMAKUMEEN ETA GIZONEN ARTEKO BERDINTASUNAK


4. EGUNA


Askatasuna
- Mugarik Gabe jokatzea
- “Nahi duzuna egitea”
- Modu librean jokatzea
- INdependentea izatea
- Besteak ez eragitea
- Inoren menpe ez egotea
- Bozkatzeko eskubidea
- Beldurrik gabe gauzak egitea
- Pentsatzen duzuna egitea eta esatea
Ongia
- Platón K.a. IV-V
- Zuretzako edota besteentzako onuratzen duen ekintza.

Tolerantzia
- Ideologia, kultura edo izarea desberdinak onartzea.
Bertutea
- Aristoteles – S Agustin K.o. IV
- Bizioaren kontrakoa da
- Ezaugarri bereizgarri bat da,onagoak egiten gaituena
- Ezaugarri horrek pertsona esanguratsu bat izatera bultzatu
- San Agustinek esan zuen bertuteak Jainkoarengana hurbiltzen gaituztela
- Adibidea: entzuten jakitea
Berdintasuna
- Denok berdinak gara eta denak ditugu eskubide berdinak berdin tratatuak izateko.
- Historian zehar berdintasuna (emakumeen eta gizonen artean, arraza desberdinen artean…) hobetu egin da baina oraindik aldatu beharra dago.

JEAN JACQUES ROUSSEAU
1.       Olympe de Gougesen Emakumeen Eskubideei buruzko Adierazpena onartzen zuen Rousseauk?
Bai
2.       Zer esan nahi du abolizionista izateak? Horixe al zen Rousseau?
Esklabotasunaren eta horrelako ohituren aurka egotea. Bai, gizakien arteko berezko berdintasuna defendatzen zuelako eta gizartea ez zuelako desagerrarazi behar, nahiz eta gizarte horren eraginez desberdinatasun bidegabeen menpen egon.
3.       Beltzak zuriak bezalakoak zirela uste zuen Rousseauk?
Bai. Bere asmoa ez zen orain arte sortutako potentzia desmantelatzea, baizik eta pertsona guztiak berdintasun berak, beren ideiak azaltzeko eta denak onuratzen dituen erabakiak hartzeko gaitasunak dituen gizarte bat egitea.
4.       Zure ustez, Rousseauren ideiak osatu zituzten Olympe de Gougesek eta Toussaint Louverturek? Zergatik? Gaur egun nolako eragina dute ideia horiek?
Bai. Gougesen teoriak Rousseauren ideak batzen zituelako.
5.       Autore horiek aurretiaz ezagutzen zenituen? Ikasi egin beharko lirateke? Zergatik?

Rouseau izan ezik ez. Beren ideiak garrantzia handia dutelako gizakien artean berdintasuna lortzeko

VOLUNTEERS


5. EGUNA


Rap vs racismo

Gaur arrazismoari aurkako rap bat entzun dugu eta gehien gustatu zaizkigun esaldiak hurrengoak izan dira:

  - No se me ocurre un mensaje más tonto, ni más lógico, ni más obvio, ni más serio.
  - A veces ser honrado es como mear contra el viento.
  - Respira del todo esta brisa ponte en la piel del otro a ver cuanto dura tu sonrisa.



Zer eraldatu dezakegu?

   5 egun eta gero, gauza askotaz konturatu gara, gauza asko beste modu batetan ikusten dugu, hau da, gure ikuspuntua aldatu dugu. Eta garrantzitsuena, zer eraldatu dezakegu galdera zen, aste polit honen ostean, hau da gure erantzuna:
   Gure herriko gauzak alda ditzakegu baina ez herria, hau da, gure lagun taldearen jarrera eta konpromezua eta eskola mailako hainbat egoera:
   Adibidez, berria den norbait koadrilan integratzen lagunduz.
Eskolan etorri berria den norbait ez baztertu eta ezagutzen saiatu. Honetarako hainbat integrazio ekintza egin beharko genituzke, adibidez:
     - Beraren albon egon eta berarekin hitz egin
          - Taldean integratzen lagundu parte hartzera gonbidatuz.
             - Bere iritzia ematera animatu.

3 comentarios: